Professor: Joaquim Fonoll
Durada: 30 hores
CODI REC0340651
Presentació
Els jocs digitals son un centre d’interès innegable pels nostres infants i joves
També uns estudis universitaris una professió, una industria, que capitalitza inversions superiors a les produccions cinematogràfiques.
El jocs digitals estan conceptualitzats per a molts estudiosos com el gènere narratiu propi del s xxi. A diferencia dels models anteriors, són narracions que es caracteritzen per a tenir un final obert que s’elabora en interacció entre l’autor i el jugador o lector durant el joc
Els jocs digitals tenen moltes qualitats que s’acomoden a les teories del desenvolupament cognitiu i el repte de dissenyar-los es pot emmarcar dins la pedagogia constructivista
La DGBL, Digital Game Based Learning, es una proposta pedagògica que organitza els aprenentatges al voltant dels jocs digitals i tots els components implicats. Els elements narratius i documentals, la creació gràfica i musical, el disseny y la programació computacional, així com les matemàtiques, la física i altres ciències afins, la teoria del joc, l’ètica, les estratègies d’ autoaprenentatge i molts altres aspectes socioculturals vinculats
La formació que proposem consta de 3 mòduls on anirem construint un joc, per entendre els components tècnics implicats, alhora que coneixerem experiències educatives i veurem com aplicar-les a la nostra realitat educativa.
Objectius
- Analitzar l’ús i elaboració de jocs digitals com un recurs didàctic
- Iniciares en les tecnologies implicades en la elaboració d’un joc d’ordinador
- Conèixer experiències i fonts documentals de la DGBL
Continguts
Mòdul 1
- Els videojocs un producte cultural: historia, tipologies, teoria del joc i impacte social
- Elements d’un joc: narrativa, regles, estructura i jugabilitat.
- El joc com a recurs o com a projecte a l’aula
- El treball per projectes: fases, rols, instruments
- Planificació d’un joc digital: guio, grafisme, programació.
Modul 2
- Motors de videojocs (Scrtach, Kodu, AgentCubes, Cospace)
- Disseny i animació de personatges
- Escenaris 2D i 3D
- Música i efectes sonors
Mòdul 3
- Programar el codi: primers passos, ordres, bucles, variables
- Moviments dels personatges
- Esdeveniments, barreres i contactes
- Preguntes i respostes
- Temps, punts, vides, pantalles
- Interaccions de l’usuari: teclat, ratolí, jostick i webcam
Metodologia
Durant el curs anirem veient el diferents component d’un joc, l’interes eduació de treballar-ho i com s’aborda des de la DGBL
Tot això ho treballarem de manera reflexiva mentre i seguint la metodologia dels projectes mentre elaborem el nostre joc