Comunicació a l’aula: Fem un telenotícies

Professor: Ale Bausà
30 hores

El curs proposa que els alumnes es converteixin per uns dies en periodistes. Per què? Perquè cada dia ens relacionem amb infants, nens, adolescents i adults que reben centenars d’estímuls competint per la seva atenció: les xarxes socials, la televisió, els mitjans de comunicació, la missatgeria instantània… Cada cop més informació, i de menys qualitat. Per això avui és més important que mai saber tractar la informació i comunicar-nos de manera efectiva.

El curs és principalment pràctic i està dissenyat per a ensenyar a l’alumne a dissenyar i crear el seu propi telenotícies amb diversos propòsits:

  • Aprendre la vessant audiovisual del periodisme
  • Aprendre a tenir empatia amb l’espectador
  • Millorar les habilitats d’escriptura i locució de veu
  • Millorar les habilitats d’edició digital
  • Millorar l’estructura de la informació d’acord amb l’objectiu final
  • Conèixer els rols i tècniques de la comunicació audiovisual professional

Els curs convidarà a l’alumne a crear la idea conceptual, a planificar la creació del contingut, a crear-lo i a editar el producte final. Posarà en pràctica la redacció, la recerca d’informació, la fotografia i programes de gestió de projectes (estil Trello) per a millorar la planificació.

No és necessari partir de cap coneixement previ, tot i que es recomana sentir-se còmode amb l’ús de l’ordinador a nivell d’usuari.

Continguts

  1. La redacció
  2. La locució
  3. Els recursos digitals: les imatges i la música
  4. Les peces: la notícia, l’entrevista, el reportatge, els breus i les cròniques
  5. Escollim el tema de l’informatiu monogràfic
  6. Aprofundim en la idea: definició dels diferents apartats i continguts
  7. Planifiquem: qui fa què i quan? Els rols en un telenotícies
  8. Busquem, redactem, preguntem i editem
  9. Revisió final i entrega del treball final

Estructura i funcionament

El curs s’estructura en nou mòduls de treball a través dels quals anirem definint i perfilant el nostre projecte.

En aquest curs l’alumne durà a terme la feina de forma individual, tot i que aprendrà els diferents rols que hi intervindrien, especialment de cara a aplicar-ho a les aules com a projecte per equips.

Metodologia

Per poder assolir el curs, caldrà lliurar el 80% de les activitats proposades, participar en el fòrum i lliurar el projecte final.

Així doncs, caldrà consultar recursos didàctics, provar diferents eines gratuïtes proposades per la tutora i consultar amb la tutora els diferents dubtes que sorgeixin.