Scratch a l’aula. Projectes interactius per aprendre a aprendre
Professor: Joaquim Fonoll Salvador
Durada: 30 hores
CODI REC0 028651
Presentació
Scratch es un llenguatge de programació tan senzill d’utilitzar que sembla un joc de nens. Programar és parlar amb els ordinadors per instruir-los amb el que han de fer.
La programació està relacionada amb planificació de processos, la creativitat, la precisió en el llenguatge, les matemàtiques aplicades, l’estructuració mental. Amb la programació podem escriure narracions visuals, jocs, simulacions científiques, artefactes musicals, efectes visuals, control de robots, instruments de càlcul o recursos educatius.
La metodologia d’aquesta formació telemàtica, i els recursos utilitzats pel seguiment, suport i avaluació, pot fer-nos reflexionar sobre les estratègies més exitoses pel treball online.
En el curs explorarem les possibilitats de l’Scratch i mirarem com podem aprofitar-les en el treball per projectes amb els nostres alumnes.
Està estructurat en mòduls on proposarem reptes concrets que caldrà resoldre i enviar. Amb els treballs que realitzis et familiaritzaràs amb l’Scratch i descobiràs l’univers de propostes didàctiques entorn de la programació
Objectius
-
Treballar a la plataforma online del programa Scratch 3.0
-
Conèixer els elements bàsics i recursos multimédia que intervenen en un projecte Scratch.
-
Compartir diferents projectes del treball amb Scratch amb els companys i companyes del curs.
-
Reflexionar sobre el treball per projectes, la proposta de reptes, els concursos i altres metodologies per incentivar l’interès de l’alumnat.
Continguts
- Mòdul 1: Primers passos amb l’Scratch: entorn de programació, instruccions bàsiques
- Mòdul 2: Recursos gràfics i multimèdia en els projectes Scratch
- Mòdul 3: Interaccions bàsiques amb el teclat i ratoli, vides, punts i altres variables.
- Mòdul 4: Interacció amb el micròfon, la webcam, el MakeyMakey i els robots
Metodologia
- El curs està estructurat en mòduls on proposarem reptes concrets que caldrà resoldre i enviar.
- En finalitzar caldrà que elaborar una proposta pels teus alumnes concretant una edat i el marc competencial corresponent.
- D’una banda s’adquireixen elements bàsics de programació i disseny. D’altra banda es promou una reflexió educativa l’aprenentatge de la programació.