Professora: Sigrid Fadrique
Durada: 30 hores
CODI REC0180651
INTRODUCCIÓ
El conflicte és un succés que se’n fa ressò diàriament dins i fora de les aules. El repte com a professor@s és saber cóm gestionar-lo i transformar-lo en una oportunitat de creixement i aprenentatge per l’alumn@. És per això, que esdevé una prioritat el poder donar cabuda a eines innovadores que vetllin per una bona gestió i acompanyament del conflicte, de forma assertiva, dins i fora de l’àmbit escolar: Recursos que ens aportin una altra mirada i que, per tant, ens ajudin a actualitzar la pràctica docent d’acord amb les necessitats contextuals de l’educació del S.XXI on el bulying té un paper força protagonista, malauradament.
La finalitat d’aquest curs és doncs, aportar altres maneres d’abordar el conflicte en si mateix, tant a nivell professional com personal. Saber què li passa a l’adolescent i com acompanyar-lo des del respecte i l’assertivitat a partir de la mirada cap a un@ mateix@. I és que una correcta resolució del conflicte, afavoreix la comunicació, el vincle i la relació entre professor@ – alumn@ i entre iguals.
OBJECTIUS
- Aprendre a acompanyar i sostenir el conflicte.
- Promoure l’acceptació dels sentiments que experimentem com a naturals i vàlids.
- Responsabilitzar-se de les emocions i sentiments propis i de les conductes que se’n deriven les quals puguin ocasionar un conflicte intern i/o extern en l’alumn@ iel professor@.
- Gestionar adequadament les nostres emocions i els nostres impulsos conflictius com a professor@s.
- Gestionar el conflicte per orientar eficaçment el comportament de l’alumn@ en el context escolar.
- Adquirir eines per guiar i solucionar possibles conflictes dins l’aula entre alumn@s.
- Millorar la comunicació i el vincle entre iguals i entre professor i alumn@
CONTINGUTS
- BLOC 1: El conflicte com a aprenentatge constructiu
- BLOC 2: Conflicte intern: Jo amb mi mateix@
- BLOC 3: Conflicte Extern: Quan em trobo amb l‘altr@
- BLOC 4: Introducció a la Gestalt Play i a la CNV
- BLOC 5: Dinàmiques i jocs per treballar el conflicte dins l’aula de forma grupal i/o individual
- DEBAT EXTRA: El conflicte (intern/extern) en temps de pandèmia
- TREBALLEM I COMPARTIM DUBTES
AVALUACIÓ
Per a l’avaluació de l’alumnat es recorrerà a 3 recursos diferents:
- Seguiment i participació activa al Fòrum. Cada Bloc contarà amb un espai de Debat i reflexió on l’alumn@, a partir de la lectura d’un Cas que se li proposarà, haurà de fer intervencions (2 o 3 mínim), a propòsit del mateix. Seran casos que giraran entorn al material que estem treballant en cada Bloc (Conflicte Intern, CNV, Acompanyar el conflicte…)
- Realització i entrega de les activitats d’auto-reflexió de cada Bloc. L’alumn@ haurà de contestar a una bateria de preguntes un cop finalitzi la lectura i treball de cada BLOC, així com les lectures complementaries que se li proporcionaran. Hi hauran entre 5 o 6 preguntes en cada cas.
- Treball Final: L’alumn@ haurà d’elaborar una proposta (Joc/Dinàmica…) de Programa per introduir a les aules aplicant i demostrant que ha adquirit els continguts treballats durant tot el curs. Aquesta proposta haurà de presentar un títol, objectius, desenvolupament i material ideat per ells (es valorarà positivament la originalitat).