Professor: Helena Batlle Vicente
Durada: 30 hores
CODI REC0130651
Presentació
El bullying ha existit tota la vida però en els últims temps, malauradament, ha agafat força i “reputació”. A les aules, l’assetjament físic i psicològic, individual o col·lectiu, afecta el ritme de la classe i el desenvolupament dels alumnes com a persones. I ara amb el confinament i en un futur desconfinats, com es desenvoluparà i gestionarà? Els professors tenim una feina gestora i mediadora per a prevenir-lo, detectar-lo i si es dóna el cas ajudar a gestionar solucions efectives. L’ideal seria quedar-nos al nivell de prevenció i en aquest taller mostrarem eines perquè sigui així.
Objectius generals
- Aprendre a observar i detectar perfils d’alumnat.
- Ser capaços de dissenyar activitats que fomentin els valors i la convivència per a crear eines de prevenció.
- Detectar, en la mesura del possible, els maltractaments físics i psicològics.
- Relació Mestres-alumnes-família
- Mediar en gestions de crisi davant d’atacs evidents.
Temari
Tindrem 30 hores per tocar tres punts fonamentals i fer el nostre propi pla “anti-bullyng”:
- El concepte bullyng: Què és i què no és
- Introducció a la diversitat a les aules (perfils d’alumnat)
- Identificació de casos d’assetjament: tipologies i com encarar-les
- Eines per a la convivència (prevenció)
- Bullying en temps de COVID-19
- Projecte
A més d’aquest curs, aquest any també em podràs trobar com a docent a La fotografia digital com a eina documental
Requisits
A nivell digital necessitaràs un ordinador, tablet o mòbil, a més d’un compte de correu electrònic perquè ens puguem comunicar.