Creativitat i innovació a l’aula

Professor: Damàs Basté García
Durada: 30 hores
CODI REC0100651

Presentació

L’ensenyament més tradicional ha donat un excessiu pes al pensament lògic, convergent  i racional sobre un pensament més imaginatiu, divergent i emocional, factors que han inhibit i limitat la creativitat, creant un model que serveix poc en una realitat canviant com l’actual.

La creativitat esdevé avui una competència imprescindible tant pels alumnes com pels propis docents. Ens cal un sistema educatiu que afavoreixi una ensenyança creativa que ofereixi oportunitats i estímuls per explorar, descobrir, raonar i qüestionar.

El curs ofereix un espai de reflexió i aprenentatge, mitjançant diverses lectures, vídeos i pràctiques, que estimulen l’autoconeixement i el descobriment de les potencialitats i àrees de millora, que permetin poder desenvolupar la capacitat de ser creatius. Es proporcionen algunes eines per aplicar amb una millor disposició i confiança, l’habilitat creativa en el dia a dia dins de l’aula.

Al mateix temps, el curs és un espai que tot i ser conduit per un formador/tutor és al mateix temps, i sobre tot, un espai d’intercanvi de reflexiones, aprenentatges i experiències compartides, que emergeixen com a resultat de les diferents activitats i de les opinions del fòrum de discussió.

Objectius:

1. Aprofundir en el coneixement i la comprensió del paper que juga la creativitat a l’aula.

2. Descobrir i adquirir pautes per estimular i afavorir una ment i una actitud més creativa en els alumnes i a nosaltres mateixos com a docents.

3. Identificar i reflexionar sobre les creences i comportaments que ens limiten o condicionen envers al desenvolupament de la nostra creativitat com a docents.

4. Conèixer i saber aplicar les fases del procés creatiu.

5. Donar a conèixer diferents tècniques i dinàmiques de promoció de la creativitat amb la finalitat de poder-les aplicar a l’aula.

Estructura i funcionament del curs:

La proposta d’aquest curs es generar un entorn virtual on els continguts teòrics s’acompanyen de les aportacions dels participants que, des d’un paper actiu, intercanvien opinions, pràctiques i experiències en relació a la seva practica docent. El curs està dividit en 9 temes/capítols. El tutor del curs us ajudarà en cada moment i us aconsellarà en el que faci falta.

El contacte amb el tutor és a través del correu electrònic. Cada capítol té una breu presentació i arxius amb la part teòrica i els exercicis. Cal fer prèviament la lectura de la teòrica abans de la realització dels exercicis de cadascun dels temes/capítols, a més de la participació al fòrum de discussió.debat.