Professora: Imma Margalef Ciurana
Durada: 30 hores
CODI.REC 0140651
Presentació
El curs està orientat a explorar i conèixer les possibilitats de les metodologies competencials, especialment el treball per projectes, amb la finalitat de contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques i l’aprenentatge dels continguts del currículum.
Es pretén analitzar la metodologia des d’una perspectiva tant teòrica com pràctica, a través de la cerca d’experiències i el disseny del propi projecte.
Objectius
- Explorar i conèixer les possibilitats que ofereix el treball per projectes en l’adquisició de les competències bàsiques.
- Analitzar les possibilitats del treball per projectes en l’assoliment dels continguts del currículum.
- Iniciar-se en el disseny d’un projecte.
- Aplicar i integrar les TAC en un treball per projectes.
- Interactuar amb altres docents a través de la xarxa per intercanviar punts de vista, experiències i bones pràctiques.
Continguts
- El treball per projectes. Concepte, competències bàsiques i exemples.
- La planificació del disseny del projecte.
- Aplicació de les TAC en el treball per projectes.
- L’avaluació del projecte.
Estructura i funcionament
El curs s’estructura en quatre mòduls de treball a través dels quals anirem definint i perfilant el nostre projecte.
En el primer mòdul perfilarem al concepte del treball per projectes i en cercarem exemples per webveure’n la relació que mantenen amb les competències bàsiques. En el segon mòdul posarem fil a l’agulla i començarem a definir el nostre propi projecte. En el tercer mòdul veurem com podem aplicar i incloure-hi les TAC i, finalment, en l’últim mòdul parlarem i reflexionarem sobre l’avaluació de la nostra proposta.
Metodologia
Per poder assolir el curs, caldrà lliurar el 80% de les activitats proposades, participar en el fòrum i lliurar el projecte final que anirem perfilant en cadascun dels mòduls.
Així doncs, caldrà consultar recursos didàctics, interactuar amb els companys i la tutora així com utilitar eines de la Web 2.0.