NOVES PROPOSTES per a EDUCACIÓ FÍSICA

Professora: Cristina Alonso Remírez
Durada: 30 hores
CODI REC0350651

PRESENTACIÓ

Els temps canvien, prova d’això són les noves formes d’ocupació del temps lliure dels nostres alumnes amb noves modes que neixen i que s’allunyen de  les activitats i jocs de dècades passades. Per aquest motiu, és imprescindible INNOVAR. Tots els docents estem compromesos amb la innovació-motivació per prescripció normativa, com bé indica el vuitè paràgraf del Decret 119/2015. Cal afegir que per poder innovar, s’ha de donar el pas previ d’investigar, sense la necessitat de que aquesta sigui estrictament científica, doncs podem innovar de múltiples maneres. Per exemple, a través de la selecció de continguts novedosos i enginy al dissenyar noves activitats…

Aquest curs, pretén oferir i donar resposta a mestres d’educació física que tenen la preocupació de proporcionar al seu alumnat modalitats esportives noves i en actual expansió, com és el Slackline, el Foursquare, el Ga Ga ball,…amb propostes d’avaluació de les mateixes, mitjançant rúbriques.

DESTINATARIS:

Mestres d’Educació Física.

OBJECTIUS:

  1. Mostrar activitats alternatives per a implementar a les classes d’educació física: el Slackline, el Ga Ga Ball, el Foursquare i el Sharbade.
  2. Identificar els continguts, competències i dimensions que es poden treballar a partir de la implementació d’aquestes activitats.
  3. Elaborar rúbriques com a instrument d’avaluació de les activitats alternatives proposades.
  4. Reflexionar sobre la importància de la motivació per a l’adquisició d’aprenentatges.

CONTINGUTS:

MÒDUL 1: La Motivació
Què és la motivació?
Tipus de motivació.
Principis sobre la motivació.
Reflexió sobre la importància de la motivació a les sessions d’educació física.
MÒDUL 2: Proposta d’activitats a implementar.
El Foursquare: descripció del joc i normes.
El Ga Ga Ball: descripció del joc i normes.
El Slackline: descripció de l’activitat.
El Shaderbade: descripció del joc i normes.
MÒDUL 3: Què es treballa de l’àmbit d’educació física amb aquestes propostes?
Identificació dels contiguts, competències i dimensions d’educació física a treballar a partir d’alguna proposta escollida.
MÒDUL 4: La rúbrica com a instrument d’avaluació competencial.
Què són les rúbriques?
Tipus de rúbriques.
Elements d’una rúbrica.
Elaboració de rúbriques sobre l’activitat a implementar.

AVALUACIÓ:

Per tal d’obtenir el certificat corresponent, l’alumnat haurà de realitzar les tasques proposades a cada mòdul del curs i  un qüestionari en línia sobre el grau de satisfacció del curs.