Professor. Miquel Torrico Franco
CODI REC0130651
Durada: 30 hores
Presentació
Donat el conglomerat de factors que actualment estableixen i configuren les nostres aules, aquest curs us aproximarà, mitjançant els seus mòduls, a l’essència de les relacions que interactuen en el triangle de l’aprenentatge, per a entendre de quina manera podem generar dinàmiques d’aula que ens permetin, amb control i seguretat, dur els nostres alumnes cap als objectius i competències establerts en un entorn òptim per a l’aprenentatge.
Objectius
- Adquirir competències per millorar la relació afectiva amb els alumnes.
- Conèixer estratègies i recursos per a gestionar l’aula de manera més efectiva.
- Reflexionar entorn la nostra tasca i perfil docent.
- Entendre i comprendre l’alumne disruptiu per a saber manejar-lo.
- Conèixer suports i mesures universals per a la nostra tasca docent.
- Comprendre la importància d’una bona gestió d’aula per a conduir un grup.
Continguts
– Escola Afectiva i Efectiva; En aquest mòdul ens aproximarem a la pràctica docent des de la teoria del l’afecte i des de la nostra capacitat per a relacionar-nos de manera assertiva en el context escolar; estratègies per a establir relacions positives amb els alumnes, actitud per a resoldre situacions conflictives, competència docent…
El mòdul té com a objectiu generar el pensament crític necessari per a moure i promoure el canvi de pràctiques docents cap a d’altres que millorin la gestió d’aula.
– L’alumne disruptiu. Aquest mòdul té per objectiu delimitar conceptualment l’alumne disruptiu comprenent l’etiologia de la seva conducta, així com les implicacions i efectes de la seva conducta en l’aula i en la nostra docència.
– L’autoritat pedagògica. Durant aquest mòdul farem una revisió del càstig a les escoles al llarg de la història per a entendre l’evolució del concepte autoritat i com s’entén avui dia.
– La capsa d’eines. L’últim mòdul té com a objectiu principal dotar el docent de suports i mesures universals per a conduir una aula de manera efectiva i afectiva, produint aprenentatge significatiu així com enfortint la nostra identitat docent.
Criteris d’avaluació
Per a assolir els objectius del curs, l’alumne haurà de lliurar:
- Els diferents exercicis/reflexions proposades al final de cada mòdul, en total 4.
Requisits
- A nivell digital necessitareu un ordinador, tablet o mòbil, a més d’un compte de correu electrònic per comunicar-nos, millor gmail per tal de poder compartir-vos el curs.