Viu la literatura a través de projectes

Professora: Montserrat Miracle
Durada: 30 hores
CODI.REC 0300651

PRESENTACIÓ

La societat ha canviat en molt poc temps –  tots en som conscients – però, a més a més, viu en una aspiral transformadora que, sembla, no té aturador, sobretot provocada per l’aparició de les actualment encara anomenades “noves tecnologies”. Tots – joves i grans – estem enganxats a les xarxes socials, al mòbil, a l’ordinador, a les tauletes digitals, als jocs digitals, a les noves plataformes…

Per altra banda, aquesta comunitat permanentment hiperconnectada necessita vàlvules d’escapament, ser capaç d’expressar-se i d’entendre els altres. Només ens hem de fixar en la gran quantitat de persones que amb un ordinador o la càmera del mòbil es graven parlant d’algun tema que els interessa; enregistren situacions, llocs… o són capaços de crear, amb més o menys encert, tota mena de representacions artístiques. I és que a la persona li cal aquesta vessant humana més que mai.

En una societat així suposa un gran esforç submergir-te en una lectura literària, sobretot si has nascut en plena efervescència tecnològica, com passa als adolescents. És per això que, si volem que els i les joves coneguin i gaudeixin dels nostres clàssics els l’hem d’acostar al seu llenguatge hem de facilitar que ells o elles puguin connectar-hi a través de la part artística i emocional, a part de la intel·lectual, i expressar-ne la seva visió. És a dir, cal que visquin la literatura

Viu la literatura a través de projectes és un curset que pretén justament això, confeccionar i donar recursos per treballar les obres i els autors i les autores, principalment de la literatura catalana, de manera amena i creativa a partir del muntatge de petits projectes amb l’ús de les TIC i tenint en compte les competències bàsiques de la dimensió literària i també, en bona part, de la lingüística.

OBJECTIUS:

  1. Donar recursos per ensenyar la literatura de manera amena i creativa i avaluar-la de forma competencial.
  2. Divertir-nos creant continguts creatius i compartint-los.
  3. Veure com podem potenciar els talents dels infants i adolescents.
  4. Conèixer una manera de transmetre l’interès pels autors i les autores i les seves obres literàries.

CONTINGUTS

  1. Creació d’un eix cronològic literari
  2. Ruta literària
  3. muntatge poètic-musical
  4. Creació d’un rap
  5. Esquetx literari
  6. Bit de literatura
  7. Vídeoclip
  8. Booktrailer

REQUISITS:

  • Tenir un ordinador o una tauleta digital
  • Tenir un correu electrònic
  • Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari.