Mindfulness i Intel·ligència Emocional a l’escola

Professora: Mònica Moles
Durada: 30 hores
CODI.REC 0230651

La Intel.ligència emocional (IE) és un concepte que va popularitzar Daniel Goleman. És l’habilitat d’identificar, comprendre i regular les emocions pròpies i les dels altres.

Són moltes les investigacions que han demostrat els seus beneficis i és per això que des de fa poc més de dos dècades que s’aplica tant a l’entorn laboral com a l’enton educatiu i a l’entorn sanitari.

A l’escola la Intel.ligència emocional millora les relacions amb la resta dels companys, afavoreix la empatia i la comprensió tant dels atres, com de nosaltres mateixos; evitant conflictes, desenvolupant una actitud flexible i positiva devant de les dificultats, augmenant la motivació i l’habilitat de generar emocions positives.

Per desenvolupar la Intel.ligència emocional la práctica del mindfulness resulta un recurs poderós, ja que ens ajuda a calmar-nos, a reflexionar, a dialogar, a assolir coneixements, a no a controlar sino a compendre les emocions i a pendre la sana distància necessària per evitar reaccionar de manera automàtica i descontrolada.

Al llarg d’aquest curs compartirem diferents aspectes del mindfulness i de gestió de les emocions, amb conceptes, reflexions, exercicis i pràctiques, tant per adults com per nens; que ens permetran apendre a educar la ment, els pensaments i assolir l’ equilibri necessari per créixer i ser bons professionals i millors persones.