Professor: Yolanda Gil Torres
Durada: 30 hores
CODI REC0140651
Presentació
Es proposa generar un entorn virtual on els participants podran intercanviar opinions i experiències en relació a l’emotivitat i la comunicació com a recursos educatius.
La proposta d’aquest curs neix com a resposta a la necessitat – cada cop més estesa entre els docents – de reforçar les habilitats i capacitats de gestionar i actuar sobre les emocions per promoure un entorn a l’aula que afavoreixi l’aprenentatge dels alumnes.
El nou model educatiu impulsa el reforçament de competències comunicacionals, interpersonals i de intel·ligència emocional. Aquesta proposta formativa pretén facilitar el desenvolupament de les capacitats afectives dels docents com a eix vertebrador, per aconseguir que els i les alumnes adquireixin les eines necessàries per entendre el món en el qual estan creixent.
Objectius
- Estudiar i analitzar la interacció dels tres dominis: cos, emocions i pensaments.
- Identificar els elements i estímuls adequats per configurar un efectiu context emocional.
- Autoanalitzar i prendre consciència dels punts forts i febles en referència a la gestió de les emocions i establir les possibles àrees de millora.
- Estudiar i comprendre la complexitat dels fenòmens emocionals.
- Analitzar la relació entre emocions i satisfacció i insatisfacció de les necessitats pròpies com a docent.
Estructura i funcionament del curs
El curs està dividit en 9 temes. En funció de la vostra experiència i de la congestió de la xarxa podeu necessitar més temps per llegir la documentació i fer els exercicis proposats. El tutor del curs us ajudarà en cada moment i us aconsellarà en el que faci falta.
El contacte amb el tutor és a través del correu electrònic i també hi haurà WEBINAR en directo per resaldre dubtes. Al final de cada tema trobareu una proposta d’exercici que haureu de realitzar, a més de la participació al fòrum de discussió.